A leggyorsabb hajók versenyének galériája ezen a linken érhető el.
Az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj hivatalos díjátadó ünnepsége 18 órakor kezdődik a balatonfüredi Anna Grand Hotel előtt a Gyógy téren.
Amint lejárt a verseny limitideje szombaton kilenckor, hivatalossá vált: a Prevento az idei 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj utolsó érvényes célbafutója. Hagyományos módon, az abszolút első helyezett Raiffeisen Fifty-Fifty legénysége a célvonalon pezsgővel köszöntötte a legkitartóbbakat.
Megkezdte munkáját a balatoni elsősegélynyújtó szolgálat, idén 13 Balaton-parti település 19 strandján gondoskodnak a Magyar Ifjúsági Vöröskereszt önkéntesei a strandolók biztonságáról a szezon végéig. A Magyar Vöröskereszt az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében azt írta: a programban idén is több mint 300 fiatal önkéntes vesz részt, a vízben és a vízparton szerzett sérüléseket látják el az érintett strandokon […]
A Józsa Márton kormányozta Raiffeisen Fifty-Fifty rekordidővel, 7 óra 13 perc 21 másodperccel nyerte az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjat csütörtökön Balatonfürednél. Második helyen a Team Kaáli, harmadikon a Prospex Delta ért célba. A Fifty-Fifty – egy kétárbocos magyar fejlesztésű katamarán – a saját maga által 2014-ben felállított 7 óra 13 perc 57 másodperces pályacsúcsot döntötte meg […]
Nem akadályozza meg a Balaton körüli beruházások folytatását az Alkotmánybíróság döntése, amely alaptörvény-ellenesnek minősítette a Balaton-törvény egyes részeit, de hivatkozási alapot ad azoknak, akik fel akarnak lépni ezek ellen. Miután az Alkotmánybíróság (Ab) alaptörvény-ellenesnek minősítette a Balaton-törvény egyes passzusait, visszaeshetnek a parti beépítések, de a már elkezdett óriásprojektek nem állnak le, és továbbra is kikerülhetnek
Péntek 1.30 óra körül a tihanyi kikötőnél felborult az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon szereplő Szamuráj Jack, az ötfős legénységet a vízimentők kimentették, senkinek sem esett baja. A tókerülő vitorlásverseny szervezőinek tájékoztatása szerint a vízbe borult hajóról telefonon kértek mentést. Hajnal 2 óráig 39 hajó teljesítette a csütörtök 9 órakor rajtolt viadalt, míg 317-en fordultak már […]
- Kit vártatok jobban, minket vagy a Fiftyt?
Limitidőn belüli utolsó befutóként, a 456. helyen célba ért az Erdélyi Dániel kormányozta Prevento, amely közel 44 órát töltött a vízen, ezzel teljesítve a légvonalban mért 155 kilométeres távot. A maroknyi csapat kitartásból jelesre vizsgázott!
Dr. Tretter László és csapata 43 órányi vitorlázás után a 455. helyen ért célba. A Prevento közben már elhagyta Tihanyt és közelít Balatonfüred felé, hogy bezsebelje a limitidőn belüli utolsó célba érő hajónak járó elismerést.
Lassan feljön a nap az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj utolsó reggelén. A pénteki pirkadat videós összeállításával hangolódjunk a napfelkeltére.
A tihanyi révhez ért a Prevento, amely 1000 métert faragott a hátrányából a Discoveryvel folytatott minicsatában. Utóbbi már csak 6 kilométerre van a céltól. Ebben a tempóban két órán belül célba is érhetnek. A "győztesé" a 455. hely, míg a másik az utolsó limitidőn belül célba érő hajó címével büszkélkedhet.
A tihanyi révhez ért a 455. helyért küzdő Discovery, amely korábban már több mint három kilométerrel volt előrébb, mint a mögötte haladó Prevento. A félszigethez érve azonban előbbi kicsit lelassult, ezt kihasználva a Prevento faragott a hátrányából többszáz métert. Vajon elég lesz-e ez az újabb előzéshez?
kali előtt előzött a Discovery a mezőny végén, és már a Prevento előtt halad. Az előrejelzett felerősödő szélben 4-5 csomós sebességgel haladnak a cél felé, a tihanyi révtől nyolc és fél kilométerre légvonalban.
Átadták az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj leggyorsabb hajóinak megrendezett pályaverseny, az Audi Speed Challenge díjait a balatonfüredi Vitorlás étteremben. Mint arról korábban beszámoltunk, a dr. Kaiser Kristóf kormányozta Prospex-Delta lett a győztes. A második helyen zárt az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjat időrekorddal megnyerő Raiffeisen Fifty-Fifty, a harmadik helyen pedig a The Red csapata végzett. Az egytestűeknél a sorrend így alakult: 1. Principessa, 2. Raffica, 3. a 69F, amellyel Berecz Zsombor indult.
Az utolsó három nyomon követett hajóból célba ért a Prosecco. A Szombati Anett kormányozta egység több mint 37 órát töltött a vízen.
Fél hétig 449 hajó ért be a füredi célba, közülük utolsóként a Dorado.
A balatonfüredi befutó előtt adta fel a versenyt a 061-es Lyra.
Jelenleg közel 2 csomóval halad a Szombati Anett kormányozta hajó, és már a Tihanyi csőbe értek.
Elértük Dr. Tretter Lászlót, a hajó kormányosát, aki elmondta, hogy jelenleg spinnaker boommal kifeszített orrvitorlával hátszeleznek. Előtte gennakerrel próbálkoztak, de nem volt jó az irányuk.
A szuperjachtok építése mindig többéves projekt. Mérnökök és belsőépítészek hada tölt több ezer órát a tulajdonossal, mire végtelennek tűnő tervezés, egyeztetés és újratervezések eredményeként megszületik egy új hajó. Így történhetett ez a Royal Huisman és Dykstra Naval Architect nevével fémjelzett Aquarius projekt kapcsán is. 2014 decemberében írták alá a szerződést, és a brief nem igazán
Egy nagyobb csoport érkezik a füredi célba.
Az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj leggyorsabb hajóinak megrendezett pályaversenyen, az Audi Speed Challenge-en - amelynek a balatonfüredi part előtti vízterület adott otthont - gyenge szélben a dr. Kaiser Kristóf kormányozta Prospex-Delta lett a győztes.
Ábrahámhegynél feladta a Dolce Vita az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjat, jelen állás szerint Keszthely és Tihany között még legalább három hajó halad: a Prosecco, a Prevento és a Discovery.
https://www.facebook.com/vizimentok/videos/1371285903380395/A Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata speciális eszközökkel végzi a mentést péntek délután.
...Mint a Candidate nevű LAGO26 osztályú hajó taktikusa. Az abszolút 25. helyen, az egytestűek között a 12. helyen végzett a tókerülőn ez a meglehetősen kicsi, mindössze 26 lábas, piros színű hajó. A kormányossal, Dieter Schneiderrel ültem le beszélgetni, és néhány perc múlva meglepő részletek derültek ki a hajóról, a mögötte álló szellemi és gazdasági erőtérről – és arról a programról is, amelynek a nevét a hajó viseli.
Három óra után már 437 beérkezője volt az 54. Kékszalag Raiffeisen nagydíjnak. 15:07-kor a Zefír futott be, a teljes lista itt található.
Az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon a vitorlázók megmutatták, ha segítséget kell nyújtani a rászorulóknak, akkor számítani lehet rájuk.
A fél egyig beérkező hajók hivatalos eredménylistája itt elérhető.
A szövetségi kapitány szerint Füredről is látszik, hogy nehezednek a körülmények a még vízen lévő hajók számára az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon. Brecsán Ábel a Samsung stúdió élő Facebook-közvetítésében elmondta, hogy 4-5 csomósra lassult a szél, és irányt váltott, kicsit északiasabb lett. 10-15 csomós ráfújásokra számíthatnak még a kinn lévők.
Az esemény élőben követhető a Kékszalag Facebook oldalán:
"0,6% volt a vitorlázás, a többi a munka"- ezt nyiltakozta a győztes és rekorddöntő Raiffeisen Fifty-Fifty kormányosa, Józsa Márton a Samsung Stúdióban. Vele, a 3. helyezett Prospex-Delta kormányosával, Kaiser Kristóffal, valamint a leggyorsabb egytestűt, a Rafficát képviselő Király Zsolttal az Audi Speed Challenge apropóján tartottak élő kerekasztal-beszélgetést. Kaiser Kristóf azért az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjra visszatekintve elárulta, hogy ez volt a 7. versenye, de a legnehezebb mind közül. A code zeróval több problémájuk volt, az antitorziós kábel is elszakadt, de ezek az intermezzók végül nem vetették vissza nagyon a csapatot. Király Zsolt a Principessával folytatott különcsatájukat sokáig szorosnak látta, de a keszthelyi fordulónál jobban el tudott jönni a Raffica, és végül ez döntött a két hajó között. Az Audi Speed Challenge előtt megegyeztek abban, hogy bár nincs nagy szél, de attól még látványos lesz a verseny, főleg a Kékpántlikán résztvevő gyerekek számára, akik ezúttal ott lesznek ezeknek a hajóknak a fedélzetén.